موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
سرخط خبرها

امیرعبداللهیان دوباره به گوترش نامه نوشت | برای خاتمه فوری تجاوزات صهیونیست‌ها و رفع محاصره غزه تدبیر کنید

  • کد خبر: ۱۹۲۷۷۶
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
امیرعبداللهیان دوباره به گوترش نامه نوشت | برای خاتمه فوری تجاوزات صهیونیست‌ها و رفع محاصره غزه تدبیر کنید
وزیر امور خارجه در دومین نامه به گوترش از دبیرکل سازمان ملل خواست تا ضمن محکومیت اقدامات ناقض حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی، تدابیر لازم را برای خاتمه فوری تجاوزات این رژیم و رفع محاصره غزه اتخاذ کند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنیه) ۱۴ آبان ماه و برای دومین بار در پی اوضاع جاری در غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نامه نوشت.

امیرعبداللهیان در دومین مکاتبه رسمی با دبیرکل سازمان ملل متحد، تخریب و نابودی عامدانه زیرساخت‌های شهری و اداری، بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی را چشم اندازی وحشتناک برای جامعه بین‌المللی در قرن اخیر برشمرد که با تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی و بی عملی جامعه جهانی برای توقف آن، زمینه ساز وقوع یک نسل کشی خواهد بود.

امیرعبداللهیان در ابتدای تحولات اخیر فلسطین نیز به گوترش نامه نوشت و نسبت به بروز فاجعه انسانی بزرگ در فلسطین اشغالی هشدار داد و از وی خواست تدابیر لازم را برای جلوگیری از تداوم جنایات شنیع صهیونیست‌ها به عمل آورد. 

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل گفته بود: انتظار داریم سازمان ملل برای ارسال آب و غذا و اقلام انسانی به غزه اقدامات فوری را بدون وقفه انجام دهد.

وزیر امور خارجه در دومین نامه خود به دبیرکل سازمان ملل بر بسیج جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از وقوع فاجعه و نکبت دیگری تأکید کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی که در این مدت بک بار هم با گوترش تلفنی و یک بار هم در پنجم آبان ماه سالجاری در نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت جاری در غزه ملاقات کرده بود، در دومین نامه خود اقدامات رژیم صهیونیستی در جریان حملات اخیر به نوار غزه را «جنایت جنگی» توصیف کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای جنایات و نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه و در راستای توقف این جنایات و تسریع در ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم فلسطین با تعدادی از همتایان خود تلفنی گفت‌وگو کرد. او همچنین سفرهایی هم به منطقه داشت و ضمن شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده به نیویورک هم  رفت و در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

امیرعبداللهیان در دومین نامه به گوترش با اشاره به این که رژیم صهیونیستی تاکنون متجاوز از ۳۰ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده یا موضوع آن بوده است، توجه دبیرکل سازمان ملل متحد را به برخی از موارد بارز نقض فاحش اصول و قواعد حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه بین‌المللی در ۷۵ سال اشغالگری این رژیم در اراضی فلسطین جلب کرد. 

وی همچنین از آنتونیو گوترش خواست تا ضمن محکوم کردن اقدامات ناقض حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی، تدابیر لازم را برای خاتمه فوری و بدون قید و شرط تجاوز، رفع محاصره غزه و دسترسی آزاد مردم این منطقه به کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی اتخاذ کند.

امیرعبداللهیان همچنین امروز درباره اوضاع جاری در غزه به دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نامه نوشت. وی در این نامه از این سازمان خواست ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها، تدابیر لازم و فوری را برای توقف جنایات جنگی و نسل‌کشی در غزه اتخاذ کند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->